Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Pages

Thursday, November 10, 2011

Bizim Bayram

   Kurban Bayramı bu defa pek bayram gibi kutlanmadı bizim evde.Şeker toplamaya tek bir çocuk bile gelmedi..Haklı insanlar,ben de yollamam Melis'i tanımadığım kişilerin evine, Kayseri faciasından sonra...
     Ben yine de havaya girmeye çalıştım.Tamam memleketlere gidememiş olabiliriz ama sen artık anne oldun Nuray, bayram geleneklerini yaşatmalısın dedim.Arefe Günü deliler gibi temizlik yaptım.Cam çerceve,halıları kaldırdım,sildim,ovdum parlattım.Akşam yemeği itibariyle her yer dağılmıştı ama olsun..Denedim yine de..
     Bayram sabahı kalktık Melis'in ciyaklamasıyla:)Serkan saatini kapatıp uyuyakaldığını fark etti,üzüldü namazı kaçırdığı için.Ben de hanımı emzirdim güç bela,gazını çıkarttım.Gelen giden olmayacak biliyordum ama yine de Melis'i giydirdim güzelce.Serkan ekmek almaya gidecekti.Melis'i sarıp sarmaladım,verdim kucağına,bari dışarı çıksın kıyafeti ziyan olmasın diye.Kahvaltıdan sonra çocuğa elbiseyle eziyet etmenin anlamı yok deyip tekrar pijamalarını giydirdik,uyuttuk.
      Annelerle,babalar,abiler,ablalarla konuştuk.Anneme 'heves ettim,Melis'e bayramlık giydirdim ama gelen giden olmadı,ben de fırına yolladım babasıyla' dedim.Gülüştük.Yarım saat sonra halam aradı,onunla Arefe Günü konuştuğumuz için aramamıştım bayram sabahı.Ben  bir şey duydum,çok üzüldüm de ondan aradım dedi.Ay hayırdır n'olmuş dedim?Annemleri aramış,Melis'in fırına gittiğini duymuş çok üzülmüş:)Kendisi de eniştemin işi yüzünden iki çocuğunu Ankarada aileden uzakta büyüttüğü için derinden etkilenmiş kuzumun halinden..'Aah ne vardı sen burda otursan ya da ben orda,bakardım ben kızıma,yapayalnız büyümezdi' dedi,ağlaştık...
Basabiliyorum da azıcık
     Melis uyandıktan sonra karnını doyurup yakınlardaki bir alışveriş merkezine gittik..Çok eğlendi tosbağa..Biraz dolaşıp döndük eve.
Ayakta uyuyan kuzu
     İkinci gün yine aynı sabah telaşını atlattıktan sonra Melis'i giydirip Serkan'ın Gaziosmanpaşa'da oturan amcasına gitmek üzere yola çıktık.Geçtiğimiz bayram yaptığımız Edirne yolculuğundan sonra yaptığımız en büyük hataymış.Trafik korkunçtu,dur kalk dur dur dur şeklinde saatler sürdü gitmemiz.Melis ağlamaktan bitap düştü,koltuğunda oturmadı,kucağımda durmadı,oyuncaklara kanmadı,en son ayağımda sallayayım bari dedim.Derdi oymuş,dakikasında uyudu..Amcalarda herkesi yabancıladı,kucaklarına gitmedi ağladı.Serkan bayıldı bu duruma.Kızım beni tanıyor,bak bende ağlamıyor dedi durdu,çok gururlandı.Eve de aynı çileli yolculukla döndük.Yine ayakta uyutma suretiyle etkisiz hale getirdik fındığı.
    Dersimizi alamamış olmalıyız ki ertesi gün İKEA'ya gitmek üzere yollardaydık yine.Normal yol tıkalıydı,başka bir yol denedi Serkan,orası da tıkalı olunca amacımıza ulaşamadan yol üstündeki e-bebek mağazasını şöyle bir gezip eve geldik.
     Dördüncü gün yani bugün de Seysey Hanım ve eşi Onur Bey teşrif ettiler.Yeni gelin Seysey Hanım kayınvalide topraklarındaymış.Gezmiş eller öpmüş ve yurda dönmüş.Kızımın elini öpüp bir de üstüne harçlık verdiler.Melis Hanım hayatının ilk bayram harçlığını 9 Kasım 2011 günü yani tam beş aylık olduğu gün aldı:)Fark etmedi kendisi tabii ama olsun.Ben mutlu oldum..
  İşte böyle bitirdik bayramı.Serkan yarın (ve hayatı boyunca hiç durmadan)çalışacağı için erken yattı,Melis çingenesini de 1,5 saatlik uğraş sonucunda uyutabildim,cork cork emziğini emiyor şu an:)Ben de yatayım artık.Yarın eltimler geliyor memleketten.Silivriye geçmeden bize uğrayacaklar,haftasonuna kadar kalırlar büyük ihtimalle..İyi geceler günlük...

6 comments:

  1. Fırına gitmiş diyorsun ama bu fotoğraf yadigar olacak kalacak daima. Hiç gezemeseler de o giysilerin içinde, bir heves alıp küçülmeye terk etsek de şu kare için değer be :)

    Çok güzel olmuş Melis maşallah

    ReplyDelete
  2. :))) teşekkür ederiz Mümine Teyzesi..

    ReplyDelete
  3. Bayıldım bayramlık kıyafetine de saç bandına da... Bir de nasıl gülmüş öyle, içten kahkahayla, Kırkbirbuçuk kere maşallah....

    ReplyDelete
  4. Sevdim seni. Oğlumun ilk bayramları gurbette geçtiğnden ve o zamanlar asistan olan eşim bayramlarda nöbette olduğundan bizim evde bayram mayram olmazdı. Ben tatilden yararlanıp çamaşır yıkar ev temizlerdim oğlum da dilediği kadar şımarır yemek yemez uyumazdı :))) Bundan böyle görüşelim konuşalım. Sevgiler....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...